رييس منطقه‌اي جبهه مشاركت يزد گفت: كانديداهاي شوراي شهر علاوه بر آزاد انديشي و اعتقاد به مسائل اساسي دموكراسي، بايد متخصص و متعهد هم باشند، چرا كه شوراها يك مقوله تخصصي است.

فاطمه عباسقلي‌زاده اظهار داشت: تخصص داشتن كانديداها، با توجه به تجربه دو دوره قبل، بحثي است كه تمام گروه‌ها بر سر آن به اجماع رسيده‌اند و همه به متخصص بودن فرد، صرف نظر از آزادانديشي وي، اعتقاد دارند.

وي با اشاره به اين كه شوراها كار اجرايي ندارند و بايد طراح مسائل باشند، گفت: در بحث‌هاي عمراني، خدمات شهري و يا حتي مسائل فرهنگي كه كميسيون آن به تازگي به شوراها اضافه شده، تخصص، لازم و مؤثر مي‌باشد.

عباسقلي‌زاده با اشاره به اين موضوع كه نبايد مسائل سياسي را وارد شوراي شهر كرد، گفت: گروه بازي و باندبازي، بر فضاي شوراها لطمه مي‌زند و در كار شورا مخصوصاً، زماني كه گروه‌هاي مختلف وارد آن شده باشند و بخواهند منافع گروه خود را حفظ كنند، نتيجه‌اي جز بروز اختلافات در شورا به همراه نخواهد داشت.

وي، در خصوص فعاليت اصلاح‌طلبان درخصوص انتخابات شوراها خاطر نشان كرد: اصلاح‌طلبان براي رسيدن به اجماع و انتخاب افرادي كه بتوانند كارايي بيشتري براي اداره امور شهري داشته باشند، تلاش مي‌كنند و مسلماً اگر شرايط فراهم باشد و مقوله رد صلاحيت‌ها مطرح نشود، كانديداهايي براي ارائه وجود دارند.

عباسقلي زاده، خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان در مجموع هر گروه و تشكل، به اسامي خاصي رسيده‌اند كه با برگزاري نشست‌ها مشترك سعي بر اين است كه بر روي اين افراد به اجماع برسند.

رييس جبهه مشاركت ايران اسلامي منطقه يزد تاكيد كرد: هنوز نمي توان گفت ليست كامل است، ولي افرادي كه انتخاب شده‌اند داراي تخصص و تعهد و معتقد به اصول دموكراسي هستند.

منبع:ايسنا

 

             يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا